מתכון_אחד_לשבוע

טוב, ייקח מלא זמן עד שאני אעלה מתכונים לא טבעוניים לא פה, כי אני עדיין בקטע של לעשות לכולם וכולן #הטפה_טבעונית וגם כדי להראות שיש יתרון בשתי אקסיות טבעוניות במשך כמעט עשור מהחיים שלך! כן. איפה הייתי? אה כן, זה בכלל פוסט על מתכונים מה אני מדבר על חיי האהבה שלי (התארסתי כמו שאמרתי

טופו זה מגוון!

טוב, ייקח מלא זמן עד שאני אעלה מתכונים לא טבעוניים לא פה, כי אני עדיין בקטע של לעשות לכולם וכולן #הטפה_טבעונית וגם כדי להראות שיש יתרון בשתי אקסיות טבעוניות במשך כמעט עשור מהחיים שלך! כן. איפה הייתי? אה כן, זה בכלל פוסט על מתכונים מה אני מדבר על חיי האהבה שלי (התארסתי כמו שאמרתי לכם) (הטבעת הייתה בתוך פיצה) (זהו! חוזרים לאכול!) –

אז כמה דברים אפשר לעשות עם טופו?

את האמת, ימבה במבה. טוב, במבה לא אבל ימבה כן.

רגע, למה בכלל לאכול טופו?

  1. כי יש בו אחלה חלבון ובכמות לא רעה בכלל (בערך 16~ גרם ל-100 גרם מוצר, תלוי במוצר)
  2. כי בחלק מהם יש העשרת סידן רצינית (לעיתים בכיוון החלב, 200-400 מ"ג סידן ל-100 גרם מוצר)
  3. כי איזופלבונים של סויה מקושרים להרבה דברים חיוביים בריאותית (קצרה היריעה, פוסט בהמשך אולי)
  4. כי הוא סופח וסופג טעמים שונים ובסה"כ מתחיל עם טעם של כלום שמשתנה בהתאם

אז איזה דברים אפשר לעשות איתו?

  1. אם לוקחים בלוק וחותכים לחתיכות בעובי ס"מ בערך מקבלים משהו שיכול להיות בין פסטרמה לבין חלומי. בעיקר אם מעבירים את זה למחבת פסים (אפשר גם בלי שמן! או עם שפריץ ממש קטן של שמן!), מטגנים לכל צד (עם או בלי מעט רוטב סויה) ובום, יש משהו ממש מהיר וקל שלקח לכם פחות מ-5 דקות ועדיין טעים.
  2. אפשר לגרר אותו מעל סלט ירקות שהרגע הכנתם ולהתייחס אליו כאל גבינת טבורג או משהו בסגנון (עם טעם מאד עדין, אם בכלל).
  3. אפשר לטחון אותו עם שמן זית קצת, לימון, תבלינים וזעתר וליצור גבינה ביתית.
  4. אפשר לחתוך אותו לריבועים קטנים ממש ולעשות איתו סלט אוליבייה טבעוני (חמות יקרה, נא לא להרוג אותי!) או סתם לטגן את זה ולהוסיף לטופו
  5. אפשר לפרוס עם פומפיה לסלייסים דקים אבל עם שטח פנים גבוה ולטגן עם פטריות, בצל, שום וקצת רוטב ברביקיו ולקבל שווארמה טבעונית

מומלץ גם להקפיא אותו עם מגוון מטבלים ורטבים (הכי #קל זה עם סויה, טריאקי וקצת שמן שומשום. אני אוהב לגוון עם פפריקה וכו')

מה שמזכיר לי, אגב אורחא פפריקה, פעם הבאה! פפריקש טופו עם נוקרלי!

התכוננו לפלישה הונגרית ובלי נדר תמונה נורמלית!

תהנו וזה.

יכול לעניין אותך...

תרופות נפוצות (לדיכאון ו-ADHD) ותזונה – מה צריך לדעת?

אינטרקציות בין מזון ותרופת הן דבר שכיח. בסופו של דבר, רכיבי מזון שונים פועלים לעיתים על אותם אתרי המטרה בגוף שעליהם תרופות שונות עובדות. לסקור את כלל ההשפעות האפשריות של כל תרופה עם כל סוג מזון זה פרוייקט מעט יומרני – אבל תמיד אפשר להתרכז לפחות בכמה סוגים פופולאריים של תרופות

קרא עוד »

תזונה קטוגנית – על מה כל הרעש?

אין כמו טרנדים, בחיי. אני לא אשכח את הפעם הראשונה ששמעתי על הטרנד הזה. ממש אחרי שסיימתי את התואר הראשון בתזונה חיפשתי לראיין רוכב אופניים תחרותי שיספר לי על התזונה שלו. הסיפור שלו התחיל בהתנשאות טיפוסית על הקולגות שלי ועליי, והמשיך בזה שהוא בעצם עושה 'ההפך ממה שממליצים וזה עובד נפלא'.

קרא עוד »

האם יש יותר מסוג רעב אחד?

כן חשוב לציין שרוב הרעב והשובע מגיעים לנו דרך מרכז עיקרי במוח, אי שם באיזור שנקרא ההיפותלמוס, שם שתי קבוצות של נוירונים אחראיות על הפרשה של שתי קבוצות חומרים: חומרים מעודדי אכילה (אורקסוגנים) ומעודדי שובע (אנאורקסוגניים).

קרא עוד »
Open chat
דילוג לתוכן